• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Elskuld, när bryts strömmen?

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Inga pekpinnar tack. Jag mår tillräckligt dåligt. Jag har låtit några elräkningar gå för långt. De ligger på sammanlagt 1700 kr i kapitalskuld. Räntor och delgivningsman ligger hos Visma och är mycket mycket större summa. Jag har hållt mig undan så gott det går för jag har helt enkelt behövt betala privatpersoner och det har gått före. Dumt, ja men nu är det så. Delgivningsmannen var hos mig för 3 veckor sen. På lappen står det att jag har 3 veckor på mig att betala. Frågan är, hur fort bör man räkna med att det går tills elen ryker? Jag kan betala in kapitalbeloppet i närtid men kanske inte imorgon. Alltså vad fan gör jag? Kan man köpa tid genom att bestrida?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 536
Mottagna reaktioner
12 912
Poäng
9 787
Det är en del special kring ärenden om el, våldsamma kostnader som tillkommer rätt fort.. enklast är nog att ringa visma innan dom bryter strömmen
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Inga pekpinnar tack. Jag mår tillräckligt dåligt. Jag har låtit några elräkningar gå för långt. De ligger på sammanlagt 1700 kr i kapitalskuld. Räntor och delgivningsman ligger hos Visma och är mycket mycket större summa. Jag har hållt mig undan så gott det går för jag har helt enkelt behövt betala privatpersoner och det har gått före. Dumt, ja men nu är det så. Delgivningsmannen var hos mig för 3 veckor sen. På lappen står det att jag har 3 veckor på mig att betala. Frågan är, hur fort bör man räkna med att det går tills elen ryker? Jag kan betala in kapitalbeloppet i närtid men kanske inte imorgon. Alltså vad fan gör jag? Kan man köpa tid genom att bestrida?
Beror på vad du menar med närtid?
Är väl bättre att du ringer dom och förklarar när och vilket datum du tänker göra inbetalningen. Att bestrida gör att du bara flyttar fram problemet. Ta även kontakt med elbolaget och tala om för dom när du tänkt betala in elen. Annars kan dom nog bara stänga av elen för dig.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Inga pekpinnar tack. Jag mår tillräckligt dåligt. Jag har låtit några elräkningar gå för långt. De ligger på sammanlagt 1700 kr i kapitalskuld. Räntor och delgivningsman ligger hos Visma och är mycket mycket större summa. Jag har hållt mig undan så gott det går för jag har helt enkelt behövt betala privatpersoner och det har gått före. Dumt, ja men nu är det så. Delgivningsmannen var hos mig för 3 veckor sen. På lappen står det att jag har 3 veckor på mig att betala. Frågan är, hur fort bör man räkna med att det går tills elen ryker? Jag kan betala in kapitalbeloppet i närtid men kanske inte imorgon. Alltså vad fan gör jag? Kan man köpa tid genom att bestrida?
Hade det en gång för länge sedan med och det blev dyrt väldigt snabbt var en satans skillnad från vad räkningarna var på egentligen.
För mig vad det faktiskt så att dem drog strömmen för mig på den dagen det skulle vara betalat där sedan. Fick ringa upp dem direkt och kunde då betala in allt så gick strömmen igång sen dagen efter.
Var tvungen att mail lite kvitton på att betalningen var gjord och med då för att dem skulle dra igång den
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 451
Poäng
8 917
Elen brukar det ta tid innan dom stänger av antar jag?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Jag har liksom ingen aning. Jag ringde givetvis idag och försökte skaffa mig 7 extra dagar och berättade att jag tänkte betala. Han hänvisade till Visma. Alltså inkasso? Fattar ingenting. Dom stänger ju knappast av elen liksom.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 451
Poäng
8 917
Hur många månader är du sen med elen?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Sen i början av sommaren. Men jag har medvetet hållt mig undan. Till slut lyckades en delgivningsman att delge mig och det kommer nog aldrig finnas ett sämre tillfälle att betala av saker för mig då jag precis betalat restskatt på 16000. Det lever jag med samtidigt så nu tappar jag snart hoppet.
 

Småland

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
10 Mars 2020
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
@Lasseman Blir socialen automatiskt inkopplad när man har skulder till elbolag och elen kan komma att stängas av?
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
@Lasseman Blir socialen automatiskt inkopplad när man har skulder till elbolag och elen kan komma att stängas av?
Det har jag väldigt svårt att tro att dom blir.
Har du betalat el räkningar efter detta? Tror gränsen går vid 1000 kr och om man misskött flera betalningar efter varandra då blir det avtals brott vilket gör att dom har rätt att stänga av elen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp